Dojrzałość szkolna
Domowy test gotowości szkolnej Umiejętności Posiada - tak Nie posiada - nie Skupia się na wykonywanej czynności Kończy rozpoczętą pracę lub zabawę Potrafi czekać na swoją kolej, nie przerywa innym. Stosuje podstawowe zasady bezpieczeństwa. Stosuje zwroty grzecznościowe. Uważnie słucha i rozumie polecenia Dostrzega, rozpoznaje i rozróżnia dźwięki dochodzące z otoczenia. Próbuje wyjaśniać obserwowane zjawiska. Przewiduje zachowania innych dzieci czy dorosłych. Podejmuje próby samooceny, dużo mówi o sobie. Zna pory roku i związane z nimi zjawiska przyrodnicze. Zna poszczególne dni tygodnia - kolejność Rysuje po śladzie, wypełnia kontury ilustracji, przerysowuje szlaczki i proste figury geometryczne, rysuje szlaczki literopodobne. Prawidłowo spostrzega, dostrzega różnice i podobieństwa na ilustracjach. Dzieli zdanie na wyrazy, wyraz na sylaby i głoski - analiza Łączy wyraz z sylab i głosek - synteza Wyróżnia głoskę w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Prawidłowo trzyma ołówek, nożyczki, pędzel, sztućce Układa i opowiada historyjki obrazkowe - logiczna całość Wypowiada się i opowiada pełnymi zdaniami - poprawnie gramatycznie Zapamiętuje krótkie teksty - wiersze, piosenki Rozpoznaje i nazywa szeroką gamę kolorów. Potrafi umieścić nowy obiekt w już ułożonym szeregu. Zna i stosuje prawidłowo liczebniki główne i porządkowe. Dodaje i odejmuje przedmioty, przelicza je. Rozróżnia lewą i prawą stroną. Określa położenie przedmiotów w przestrzeni względem siebie i innego przedmiotu. Potrafi ciąć nożyczkami według wyznaczonej/ narysowanej linii prostej i krzywej. Rysując postać ludzką, nie omija szczegółów i zachowuje proporcje. Samodzielnie ubiera się i rozbiera - zapina guziki, sznuruje buty. Potrafi wyrazić swoje potrzeby i opinie. Umie się przestawić i krótko opowiedzieć o sobie. Źródło z wprowadzonymi zmianami - Doradca dyrektora przedszkola.