Dojrzałość szkolna
Domowy test gotowości szkolnej
Umiejętności |
Posiada - tak |
Nie posiada - nie |
Skupia się na wykonywanej czynności |
|
|
Kończy rozpoczętą pracę lub zabawę |
|
|
Potrafi czekać na swoją kolej, nie przerywa innym. |
|
|
Stosuje podstawowe zasady bezpieczeństwa. |
|
|
Stosuje zwroty grzecznościowe. |
|
|
Uważnie słucha i rozumie polecenia |
|
|
Dostrzega, rozpoznaje i rozróżnia dźwięki dochodzące z otoczenia. |
|
|
Próbuje wyjaśniać obserwowane zjawiska. |
|
|
Przewiduje zachowania innych dzieci czy dorosłych. |
|
|
Podejmuje próby samooceny, dużo mówi o sobie. |
|
|
Zna pory roku i związane z nimi zjawiska przyrodnicze. |
|
|
Zna poszczególne dni tygodnia - kolejność |
|
|
Rysuje po śladzie, wypełnia kontury ilustracji, przerysowuje szlaczki i proste figury geometryczne, rysuje szlaczki literopodobne. |
|
|
Prawidłowo spostrzega, dostrzega różnice i podobieństwa na ilustracjach. |
|
|
Dzieli zdanie na wyrazy, wyraz na sylaby i głoski - analiza |
|
|
Łączy wyraz z sylab i głosek - synteza |
|
|
Wyróżnia głoskę w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. |
|
|
Prawidłowo trzyma ołówek, nożyczki, pędzel, sztućce |
|
|
Układa i opowiada historyjki obrazkowe - logiczna całość |
|
|
Wypowiada się i opowiada pełnymi zdaniami - poprawnie gramatycznie |
|
|
Zapamiętuje krótkie teksty - wiersze, piosenki |
|
|
Rozpoznaje i nazywa szeroką gamę kolorów. |
|
|
Potrafi umieścić nowy obiekt w już ułożonym szeregu. |
|
|
Zna i stosuje prawidłowo liczebniki główne i porządkowe. |
|
|
Dodaje i odejmuje przedmioty, przelicza je. |
|
|
Rozróżnia lewą i prawą stroną. |
|
|
Określa położenie przedmiotów w przestrzeni względem siebie i innego przedmiotu. |
|
|
Potrafi ciąć nożyczkami według wyznaczonej/ narysowanej linii prostej i krzywej. |
|
|
Rysując postać ludzką, nie omija szczegółów i zachowuje proporcje. |
|
|
Samodzielnie ubiera się i rozbiera - zapina guziki, sznuruje buty. |
|
|
Potrafi wyrazić swoje potrzeby i opinie. |
|
|
Umie się przestawić i krótko opowiedzieć o sobie. |
|
|